19 september - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu 19 september - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

19 september

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

19 September 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Wonder boven wonder, de nacht met zijn vieren op 1 kamer is goed verlopen. We hoorden op het nieuws, na het douchen, dat er een ongeluk was gebeurd met de metro en alles lag op die route stil. Wij moetsen toevallig die route hebben (wij, Henny en Henk, om naar Universal Studio te gaan en Henry en Miranda om de site sighting tour te maken in Downtown). Met de auto gaan was geen optie. Toch maar met de bus en met een omweg er naar toe. Met enige vertraging toch aangekomen in de Studio's. Als eerste een studiotour gemaakt en echte studio's van binnen en buiten gezien. Daar waren o.a. opgenomen Jurassic Park, het dorp van Desperate housewives, Jaws, Back to the future en een paar decors van oude cowboyfilms. Hier in Amerika kijken ze daar toch nog regelmatig naar. Daarna een ritje gemaakt in een rollercoaster van de Mummy en van Jurassic park en in een andere studio uitleg gekregen over special effects. Daarna een optreden van de Bluesbrothers, was keigoed en op naar de set van Backdraft. Leuk om te zien hoe de branden gemaakt werden en de andere effecten werden gemaakt. Het was inmiidels half 5, waren moe van het slenteren, toen net de voorstelling van Waterland begon. En dat bleek de topper van de dag te zijn. We hebben de film 2 keer gezien, alle roestige delen van de set werden gebruikt om een stukje op te voeten met allerlei stunts. Als klap op de vuurpijl kwam de propellervliegtuig (op ware grote) aanvliegen en stortte, onder veel geweervuur en kanonnen voor ons neer in het water. Hartstikke leuk en erg sensationeel. Uiteinedelijk om 17.30 in de metro gestapt en geloof het of niet, daar kwamen wij Henry en Miranda weer tegen. Meteen een hapje gaan eten, we nemen zo nog een afzakker en beginnen morgen aan onze laatste dag.

Doei, doei.

PS: Zus gefeliciteerd met je verjaardag en onze trouwdag.

• 20 September 2008 - 11:34

Edith:

Pfffff, zijn jullie inmiddels niet aan vakantie toe? Wat ik me afvraag, elke dag worden wij via het nieuws op de hoogte gehouden over de financiele perrikelingen en de presidents verkiezingen in de US wat merken jullie hiervan wat voor impact heeft dat op de amerikanen. Begrijp wel dat je daarvoor niet op vakantie gaat maar ik ben een beetje nieuwsgierig. Lieve groet Edith

• 21 September 2008 - 17:21

Jan Van Antwerpen:

hallo Henny
    wat een spannende verhalen, je hebt het goed naar jullie zin, dat lees ik wel.

groetjes van Jan