15 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu 15 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

15 september

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

15 September 2008 | Verenigde Staten, Sedona

Nog even over Lake Powell resort. Het grijsgehalte was erg hoog, rollators en kunstgebitten vlogen in het rond. Om 20.00 was er geen plaats meer in het restaurant en om half negen was het uitgestorven. We zijn lekker doorgezakt, het werd wel half tien!!! Toen we de rekening kregen, stonden er drie taxen op, Nationale parken tax, Arizona tax en BTW. Verder werden er 3 suggesties gegeven voor de tip, 12, 15 en 18% met de bedragen erachter. We mochten zelf kiezen. Wij nuchtere Nederlanders bepaalden natuurlijk de tip zelf..... Ook zijn we nog vergeten te vertellen, dat we daar een prairiehond hebben gezien.

Op weg naar Grand Canyon. De eerste stop was de Little Colorado river, een kleine voorloper van de grote. Bij het eerste uitzichtpunt van de Grand Canyon waren we helemaal stil, zo mooi..... De GC is 1600 meter diep en tussen de 1 en 29 km breed en 446 km lang.
Bij alle stops verkopen alle Navajo's en Hopi indianen natuurlijk hun spullen, zilver, juwelen, aardewerk. Ze zijn absoluut niet opdringerig. Daarna om 12.00 uur het park zelf ingegaan, zoveel pracht en zoveel uitzicht kunnen we niet navertellen. Moet je gezien hebben zo mooi. We hebben foto's genomen waarbij we op het uiterste puntje zitten en uitkijken over de GC. Het heeft grote indruk op ons gemaakt. Op weg naar Flagstaff passeerden we de helikopters die over de GC vliegen. Een seconde nagedacht en geprobeerd te boeken. Dat ging niet op, was al een dag uitverkocht, dus besloten naar het IMAX theater te gaan. Daar hebben we geen spijt van gehad, net echt.
We zijn vlak voor Flagstaff de wereldberoemde Route 66 op gereden. officieel bestaat hij niet meer, maar trekt nog veel bekijks. In het oude cowboy centrum lekker op een terrasje gezeten.
Op weg naar de auto langs het stationnetje gelopen, daar zat een oud Mormomen echtpaar. Stiekem een foto gemaakt. De rit naar Sedona, ons volgende hotel, duurde van hieruit een uur, maar was een prachtige rit.
Mooie huisjes, langs een beekje, echt idyllisch. 's Avonds een echte amerikaanse steak op en op weg naar de auto struikelden we over een stinkdier (was niet Henri, alhoewel die wel behoorlijk kan stinken). Al met al weer een prachtige dag en verheugen ons op morgen en op jullie berichtjes.
Doei doei.

  • 15 September 2008 - 17:24

    Edith:

    Oeff, ik krijg acuut weer spierpijn. Fer en ik zijn toen afgedaald via the Angeltrail naar de Coloradoriver en natuurlijk weer naar boven geklommen in ongeveer 7 uur zonder eten en drinken,( dertig jaar jonger) dat zal ik nooit meer vergeten maar inderdaad je moet het gezien hebben want je kan niet vertellen hoe mooi dat is ook in de GG zijn we toen 3 dagen blijven hangen. O,ja Fer denkt dat Henk in Amerika wel een paar faillissementjes kan afhandelen ongeveer 36.000, moet kunnen jullie hebben toch tijd zat, hi,hi. Blijven genieten hoor, liefs Edith

  • 15 September 2008 - 17:26

    Edith:

    Oeff, ik krijg acuut weer spierpijn. Fer en ik zijn toen afgedaald via the Angeltrail naar de Coloradoriver en natuurlijk weer naar boven geklommen in ongeveer 7 uur zonder eten en drinken,( dertig jaar jonger) dat zal ik nooit meer vergeten maar inderdaad je moet het gezien hebben want je kan niet vertellen hoe mooi dat is ook in de GG zijn we toen 3 dagen blijven hangen. O,ja Fer denkt dat Henk in Amerika wel een paar faillissementjes kan afhandelen ongeveer 36.000, moet kunnen jullie hebben toch tijd zat, hi,hi. Blijven genieten hoor, liefs Edith

  • 15 September 2008 - 17:27

    Pieter Charlotte 3e:

    Dag opa en oma,

    Ik hoop maar dat jullie mijn geboorte nog meemaken. poeh poeh half 10 is wel erg laat hoor! Kijken jullie wel uit dat jullie niet oververmoeid raken?
    (Ik word namelijk een jankjong en als pappa me zat is dan dumpt ie me bij jullie)Slapeloze nachten hahaha.
    Mijn vader (de liefste van de hele wereld trouwens maar dat wisten jullie ook wel)zegt dat ik een hele dure smaak heb.
    Dus Tommy Hilfiger, Prada, Armani kijk maar wat jullie meenemen.
    Pappa (had ik trouwens verteld dat ie ook nog ongelooflijk knap en slim is?) houdt ook wel van dat soort merken zegt ie.
    Maar alleen als die dikke Cadilac Escalade met 24 inch chromen wielen te duur is hoor.
    Nou veel plezier nog. (Stort niet in die Grand Canyon).En een kus van mij en mijn moeder mijn vader (die overigens ook nog eens heerlijk kan koken) trekt nu een heel vies gezicht.

  • 15 September 2008 - 19:04

    Je Lieftallige Zoon:

    hier een heel kort berichtje ben net namelijk een uur bezig geweest met het beantwoorden van jullie mail...... nou snel kijken heb me namelijk veel bloed, zweet, stemband,laptop, raam, inboedel enz gekost...... wat een ... ding zeg. ja 3 puntjes KUT ja!!!!!!!!
    Nou later........

  • 15 September 2008 - 21:25

    De Buurtjes:

    Geweldig. Door jullie verhalen krijgen we zin om naar Amerika te gaan.
    Maar komen jullie ook nog es een keer naar huis? Het is hier wel heel stil....En met al die belevenissen lijkt het alsof jullie al 6 weken weg zijn.
    Greetz uit de Nolensstraat

  • 16 September 2008 - 07:41

    Rem En Jo:

    Ik kan niet wachten op jullie foto's. wie weet krijg rem toch zijn zin om naar amerika te gaan en weet ie me over te halen, dankzij jullie :P

    xxx johan

  • 16 September 2008 - 12:11

    Jan,Simone & De Kids:

    Zo zus en zwager, ik ben erg blij dat jullie je op je gemak voelde en uiteraard in de juiste doelgroep zijn geplaatst daar bij het Lake Powell resort. Dat had de reisleider dus juist ingeschat. :):)
    Graag in jullie verhalen nog een paar van zulke inkoppertjes! ;)
    Wordt er ook een beetje gefilmd eigenlijk?
    nou we zijn erg benieuwd naar de verhalen en de foto's enzo.

    ps: Jullie zitten toch niet stiekem in de Ardennen, he, en een beetje verhalen te verzinnen?

    Howdy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sedona

Mijn eerste reis

Vakantie met Henri en Miranda en contact houden met het thuisfront.

Recente Reisverslagen:

21 September 2008

21 september

21 September 2008

20 september

19 September 2008

19 september

19 September 2008

18 september

17 September 2008

17 september
Henny en Henk

Vakantie met Henri en Miranda en contact houden met het thuisfront.

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 10370

Voorgaande reizen:

05 September 2008 - 23 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: