Dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

07 September 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 2 - 6 september
Nog even vergeten te vermelden. Op het vliegveld kwamen we Obama tegen, Henny staat nog met hem op de foto. Wel kicken.

Zaterdag om 09.30 uur vertrokken naar Alcatraz. Na 20 minuten varen aangekomen. Een audiotour gedaan, nederlands gesproken, met op de achtergrond allerlei gevangenisgeluiden en de echte stemmen van de gevangenen en bewakers. Enorm indrukwekkend, soms kippenvel.De isoleercel was echt eng en donker. Kunnen ons best wel voorstellen, dat ze er gek uitkwamen.
Na twee uur op het eiland te zijn geweest naar Fisherman's Warf geweest en inderdaad zo'n 400 zeeleeuwen en zeehonden gezien. Wat kunnen die beesten een herrie maken zeg. Hier gelunchd en daarna op weg voor een Cable Car tochtje. We kwamen toevallig aan op het keerpunt en ze waren de Cable Car net met de hand aan het omdraaien. Erg leuk gezicht. En natuurlijk hebben we allemaal tijdens de rit buitenboord gehangen. Wij dachten dat het alleen maar een toeristische attractie was, maar nee. Ook de amerikanen gebruiken het als vervoermiddel en hangen ook buitenboord. Het besturen en bedienen gaat met de hand en is zwaar werk. Na een ritje moeten ze rusten en bijkomen. Kwamen uiteindelijk midden in de stad, Union square, terecht. Hier was het erg heet en er was weinig schaduw. Iets gedronken hier. We besloten naar Coit Tower te gaan. Henry en Miranda namen een langere wandelroute. Wij besloten de kortere route te nemen, dwars door Chinatown. Wat een geluk, hier was een groot feest aan de gang met drakendans en optredens, erg leuk. Wij kwamen uit in Little Italy, waar we een lekker wijntje en olijfjes namen. We werden betrapt door Henri en Miranda, die bijschoven. Daarna lopend naar Coit Tower, wat Henny nooit meer zal doen. Coit Tower staat op de hoogste heuvel, dus veel klimmen, erg veel klimmen, Gelukkig in de toren een lift, daarna nog 37 treden. Was wel de moete waard, prachtig uitzicht over heel de stad. Vervolgens een taxi genomen naar de top van Lombardstreet, de steilste en meest kronkelige straat van SF. Negen bochten die erg langzaam genomen moeten worden. Leuk gezicht om ze dat te zien doen. Henk wil het ook proberen, misschien straks. Henny is hier minder van gecharmeerd. Die blijft beneden filmen. Vervolgens terug naar Little Italy om daar te eten en daarna uitgeput op weg naar het hotel de Cable Car genomen. We liepen langs een brandweerkazerne, waar we naar binnen mochten om de brandweerwagens te bekijken. Henri mocht achter het stuur, was helemaal gelukkig. In het hotel aangekomen uitgeput in slaap gevallen. Tot morgen. Doei

• 07 September 2008 - 15:51

Dave,Janet En Kids:

Nou, geweldig om allemaal te lezen, superrrr, wij willen ook!!!! Erg boeiend, interessant, spannend, gaaf om zo te horen.... tot het volgende berichtje -xxx- van ons en X van Dewi en X van Kim

• 07 September 2008 - 19:17

Gijs En Esther:

hallo allemaal,
    Erg leuk om jullie verhalen zo te lezen.
    Jullie trip naar Alcatraz was interessant om meegemaakt te hebben lijkt ons. Is Henry nog bij jullie of hebben ze hem meteen daar gehouden? ;)
    Heel veel plezier nog en we wachten de verhalen af. Groetjes uit Schijndel

• 07 September 2008 - 19:54

Edith:

Dat is waar ,veel klimmen en klauteren maar inderdaad de moeite waard. En dit is nog maar het begin. Je klimspieren zullen nog vaker op de proef gesteld worden.Doe voorzichtig en geniet. O,ja de Calefornische wijn is erg lekker, proost.xx Edith

• 07 September 2008 - 20:45

Gaab En Robert:

jeetje als we dat zo allemaal lezen, zouden we er ook willen zitten. hier natuurlijk regen, echt k.. weer, dus vandaag heel de dag niks gedaan. volgens mij is het daar wel heel erg gaaf, wel een hoop foto's en film gemaakt he??
    x van ons

• 08 September 2008 - 06:30

Jan & Simone:

Heyyyyyy, nou hier was het iets minder, 27 graden maar, en af en toe een wolk voor de zon. We houden hoop. Toevallig was een collega van me net terug daarvandaan, en die vertelde van pier 39 enzo, vandaar, maar je was er al geweest. Wat staat er de komende dagen op het programma? bey bey, and have fun.

• 08 September 2008 - 13:40

Jolanda Van De Ven:

Harstikke leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Nog heel veel plezier en groetjes van Peter, Jolanda, Kim en Twan.

• 08 September 2008 - 20:05

Remco:

Hey Henny en Henk,
    Dat klinkt allemaal erg gezellig. Vermaak jullie nog een beetje. Hou ik de regen wel hier tegen ;).
    Groetjes

• 09 September 2008 - 09:12

Marja:

Hoi!!!!!!!!!!!!!!
    Wat leuk om te lezen, ben dus weer terug en vandaag (dinsdag 9e) weer begonnen met werken, mis jullie, maar hou jullie website en jullie dus, in de gaten, geniet er lekker van en hoor jullie snel weer.

• 09 September 2008 - 13:34

Connie P:

Hoi Henny en Henk

Doe George Bush niet de groeten van mij. Waar blijft de foto van Obama?