Hier zijn we weer!!!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer!!!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer!!!!

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

09 September 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 7 september
Even een achterstand maar hier zijn we weer. SF verlaten na een ontbijtje op zijn amerikaans. Op weg naar Lake Tahoe een piepschuimen koelbox gescoord en we waren klaar voor de trip. SF verlaten via de Golden Gate Bridge (in de mist) naar Sausolito. Ligt aan de Bay van SF, ziet er erg Italiaans uit (zeggen ze). Lieflijk, veel bloemen en zo. Kleine stop onder weg naar LT bij een beekje, leek wel aan aanzichtkaart. Aangekomen bij het hotel, zag er weer schitterend uit. Een groot Casino (nog niet gegokt, doen we in Vegas). Fietsen gehuurd om naar het strand te fietsen, daarna gewacht op de ondergaande zon, erg romantisch. In het hotel gegeten, ik (Henk) had pittige kippenwings besteld, waren wel erg pittig, vlammen sloegen uit mijn r...
De route naar Yosemite besproken, om 10 uur uitgeput in slaap gevallen. Je ziet, we zijn nog geen nachtbrakers.

Maandag 8 september
Om 7 uur vertrokken voor een lange reis naar Yosemite park. Getankt (want je moet met een volle tank vertrekken) en om een uur of 10 de afslag naar Bodie genomen. Een spookstadje opgericht in 1850 door een goudzoeker. Dit trok meer mensen aan en al snel woonden er 10.000 man. Er waren 65 saloons en deze en alle andere huizen waren van hout. Was nog maar 5% van over, maar waard om te zien. Criminaliteit was hoog, regelmatig overvallen op de postkoets en elke dag werd er wel een moord gepleegd. Begraafplaats was dus erg groot. Verder dooie boel daar.
Via de Tioga pas naar Yosemite. Bij de ranger een pas gekocht voor alle parken. En toen prachtige uitzichten gezien, allemaal plaatjes. Erg overweldigend, bijna niet uit te leggen, hopen dat het op de foto's en film een beetje overkomt. Foto's bijplaatsen is nog niet gelukt, blijf het proberen. Toen naar Glacer Point, een hoog uitzichtpunt, daar kan je 270 graden van de vallei overzien. O.a el Capitano, een 900 meter steile, hoge rots, die is 2x zo hoog als de rots van Gibraltar. Terug in de auto de GPS ingetoetst, toen bleek Fresno nog 3 uur verder te liggen. Kwamen in het donker aan. Deze dag is een dag van keuzes maken, ging ons niet gemakkelijk af, vandaar dat we een beetje in tijdnood kwamen. Dat doen we niet meer, we moeten kiezen, hoe moeilijk dat soms ook is. Het was het wel waard.

Dinsdag 9 september
Het is nu 6 uur in de ochtend, klaar voor vertrek naar Bakersfield en onderweg doen we Sequoia park aan. Schijnt spectaculair te zijn, horen jullie nog.

Iris, gefeliciteerd met je verjaardag, we zijn nog geen winkel in geweest, maar we vergeten je niet. Verder ben ik (Henk) woensdag jarig. Dan zijn we toevallig in Las Vegas. Dus verzoek ik jullie vriendelijk mijn verjaardagsgeld (en iets extra's) over te maken op girorekening 1234567. Alvast bedankt.

PS: Het is leuk zoveel reacties te zien, jullie horen gauw weer van ons.

• 09 September 2008 - 14:23

Jan:

Henk,alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe oud ben je ondertussen wel niet? We zijn erg benieuwd naar de foto's. Marja belde maandag de 8ste om Iris te feliciteren, en was er heilig van overtuigt dat het dinsdazg de 9e was. Ik denk dat het tijd wordt om geld te gaan lenen bij der.
    Dan staat mij als jongste nogal wat te wachten zeg. Pas in Vegas op de eenarmige bandieten, die zijn gevaarlijk. Die eenarmige van Henk niet meer denk! Nou veel plezier nog. Ciao....

• 09 September 2008 - 14:34

Marty:

65 saloons?? Weer helemaal zat gezopen of konden jullie toch nog op tijd (lees lopend)en op eigen kracht eruit komen? Henk, alvast een fijne dag morgen en van harte!! Geniet er lekker!! Groetjes

• 09 September 2008 - 14:54

Iris:

heeel erg bedanktt ,
    het is vast heel leuk daar ,
    ik hoop dat jullie fijne vakantie hebben en mooi weer enzo.
    en henk alvast gefeliciteerd , leuk hoor in amerika jarig zijn ,nou zie jullie snel

kusjes iris

• 09 September 2008 - 16:29

Caroline En Marcel:

henk, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een leuk verslag ben benieuwd naar de mooie foto's.
    Bedankt dat via jullie verslag er ook een beetje zijn. nog veel plezier en vele mooie foto's.Wat voor taart zal je morgen krijgen, 1 met cowboys en indianen?
    doei

• 09 September 2008 - 17:02

Conny,ruud:

zal wel een ouwe taart worden met een strik.
    Nog vele gezonde,gezellige vakanties in ieder geval. Liefs van ons xxx

• 09 September 2008 - 17:59

Dave,janet En Kids:

Jeetje, wat hebben jullie weer een hoop gedaan.... gaaf joh!!! is het misschien een ideetje om ons met jullie 55ste verjaardag uit te nodigen voor een tripje joeneititsteedsofamerika?:):):) Henkiepenkie, alvast van harte gefeliciflapstaart met je verjaardag van ons en oma belde ook om je te feliciteren (als wij een berichtje gingen sturen of een email moesten we je ook feliciteren van haar, heeeeelemaal gelukkig was ze, dat we dat wilden)....
    En trouwens, heb net 1.000,-- teruggestort gekregen (je naam en girorek.nr stemden niet overeen, dus helaas!!!!) Veel plezier verder en kusjes en groetjes van ons -xxx-

• 09 September 2008 - 19:55

Edith:

Ja prachtig, Yosemitepark.Ik kan me herinneren dat er mooie watervallen waren en we hebben er een paar nachtjes geslapen in een lodge.Ja, Las Vegas, dat paste eind jaren zeventig niet in Edith haar wereldje, heel Amerika vond ik eigenlijk niks, maar ja HAGEN wou,he en dan volg je maar. Flauwe kul, ik hoop dat je die eenarmige bandiet een poot uit kunt draaien zodat je je verjaardag uitbundig kunt vieren.Happy birthday with your 54 anniversary.Een hele fijne dag,proost. groetjesxxxxxxxxEdith en HAGEN

• 09 September 2008 - 20:17

Ron&Ronald: