Dag 5 - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

09 September 2008 | Verenigde Staten, Bakersfield

Dinsdag 9 september

Hoihoi allemaal, wat hartstikke leuk zeg, al die reacties weer.
Nou, als jullie maar weten, dat we ons om zes uur hebben laten wekken, om jullie een beetje bij te praten. Daarna hebben we uitgetjekt(??) en heel snel benzine getankt, want gisteren, toen we bijna bij het hotel waren, brandde en piepte het. We zaten bijna zonder.. We hebben die lange dag van gisteren een tank benzine van 17 gallon leeggereden. Jaja, we wilden een amerikaanse auto en dat zullen we weten ook..Gelukkig kost de benzine hier maar 1 dollar per liter, dus dat is te doen. Toen snel naar een supermarkt om brunch inkopen te doen. We wilden graag ergens picknicken op weg naar Kings Canyon park en Sequoia park. We dachten in eerste instantie na een uurtje een schattig plekje gevonden te hebben bij een riviertje, zo leuk om te zien....werden we weggejaagd. Bleek het alleen voor kampeerders met campers te zijn. Gelukkig was er een stukje verder een leuk vers fruitstalletje te zien met een knalgele picknickbank. Dus hebben we wat fruit gekocht en lekker de ham, brood en salami op tafel gegooid. Heerlijk en zo gezellig, overal om ons heen bloemen en fruit. Om 12.00 uur waren we in Kings Canyon park, met de ranger gepraat en een hollandse routebeschrijving gekregen. Ook gaf hij aan in welk gedeelte wij beren tegen konden komen. Dus heel snel op weg. Eerst wel even de batterij van het fototoestel gecontroleerd. We zijn Kenia en de leeuwen en een leeg fototoestel nog niet vergeten..Nou, laat de beren maar komen, we zijn er klaar voor. Eenmaal aangekomen zagen we de enorme "Generaal Grant tree", de op een na grootste sequoia boom. Via de tunnelboom (een in 1917 omgevallen boom, waar een weg onderdoor is gemaakt) naar Crescent Meadows gegaan, de berenplek. Jammer genoeg was er net een opstootje gaande. Er was brand geweest in een houten hut en er waren brandweerlieden bezig met zagen en hakken. Veel herrie dus en weinig beren. Geen beren, zeg maar.. Op weg naar Bakersfield vielen ons de herfstkleuren op, erg mooi. We (lees Henk) is nog bezig met de foto's, hopen echt dat het lukt. Morgen naar Las Vegas, een rit van 8 uur door Death Valley. Zijn heel benieuwd..
We hebben net een wake-up call gevraagd voor half zes, want we willen zes uur weg. Des te eerder zijn we in Las Vegas. Het is hier nu bijna 22.00 uur, we zijn moe en gaan ff slapen.. doei doei en tot morgen. Bedankt nog voor de velen giften, waarmee we kunnen gokken!!!

• 10 September 2008 - 06:15

Simone:

De kop van de kat was jarig zijn pootjes vierde feest......

schonebroer van harte gefeliciteerd met je ??? verjaardag!!!!

Heel veel plezier in Las Vegas en niet te veel gokken. Oja nog een tipje van mij als je op winst staat heel snel weg uit het casino anders sta je zo weer op nul...

• 10 September 2008 - 06:19

Marja:

Goedemorgen, hier althans!
    Henkie gefeliciteerd met je verjaardag en dat we er nog héél veel mee mogen maken, maak er een leuke dag van, mijn zus ook gefeliciteerd uiteraard, ben erg benieuwd naar de foto's....xxxxxxxxxx

• 10 September 2008 - 06:21

Marja:

O ja, en wat dat gokken betreft, Manuel en ik hebben niet zo heel veel geld meer nodig om ons husi af te maken, dus gooi je geld er maar tegenaan hoor!! Ik weet dat jullie van ons houden, dus dat zit wel goed, toch?? toch!!

• 10 September 2008 - 07:42

Jan :

Henk, gefeliciteerd met je 43ste verjaardag. Als je iets wint denk je ook aan mij he. :) Ben eigenlijk ook wel benieuwd te zien op een landkaart, welke route jullie gereden hebben. Wel jammer van die beren, maar Hennie kan ook goed beren, hoor. Alleen hebben wij hennie der verjaardag al gemist en die van Henk nou ook, dan moeten we gauw iets afspreken als jullie terug zijn. Oh ja, Henk schiet op met die foto's man. duurt veel te lang.

Arriverderci

• 10 September 2008 - 07:44

Edith:

Lang zal ie leven in de gloria!!!!!!!!Veel geluk in Vegas.

• 10 September 2008 - 08:04

Conny:

Hoi, ik heb wel een echte beer toen gezien, maar ruud houdt nog steeds vol dat dat van de drank kwam. maar echt niet!Een fijne dag jullie allen.

• 10 September 2008 - 09:11

Boerenbridgeclub:

Henk,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 10 September 2008 - 11:51

Wilma:

hoi hoi hier is alles prima en met jullie zo te lezen ook goed jammer dat de beren niet te zien waren wij wensen jullie veel plezier in las vegas en kijken uit naar jullie volgende mail.

p.s. henk van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    groetjes van alle fam. uit schijndel.

• 10 September 2008 - 16:05

Ruud:

Henk, gefeliciteerd met je verjssrdag.
    Veel plezier vandaag.

• 10 September 2008 - 17:56

Erik-Jan En Erica:

Hoi vakantiegangers, geweldig daar zoals we kunnen lezen. Vergeet ook niet naar een honkbalwedstrijd te kijken. Henk nog proficiat met je verjaardag, pak met z'n alle maar een neut van ons, als jullie nog tijd over hebben na het gokken!! Nog veel plezier en rust goed uit. [Henry we zien jullie huis al niet meer staan van het onkruid!!]Groetjes uit de lieseindsstraat.

• 10 September 2008 - 19:13

Hans En Ine:

henk ook namens ons van harte gefeliciteerd en we volgen jullie natuurlijk vanaf deze site leuke verslagen veel plezier in vegas

groetjes ook van maik en joerie

• 10 September 2008 - 19:41

Gaab En Robert:

er is er een jarig hoera,hoera!!!!!!
    dat kunje wel zien dat bven jij!!!!!!!!!!!
    heeee papsie,, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
    wat een verhalen weer, gaaf hoor!! jammer van de beren maar jullie zullen nog wel zat vreemde wezens tegen komen.
    hoop dat jullie nog wat geluk hebben in het Casino.

Dikke kus van ons

• 11 September 2008 - 10:37

Robert Van Den Bos:

Hoi Henny en Henk.
    Krijg de indruk dat het een mooie geweldige vakantie is.
    Fijn om te horen. Geniet ervan.
    Groetjes je kantoormaatje Robert

• 11 September 2008 - 12:53

Lenie En Willem:

Hallo Henny en Henk,

Vanmorgen eurootjes voor dollars ingewisseld. Niet te veel ! Wachten op jullie om de overgebleven dollars voor een prikkie over te nemen.
    Wat die beren betreft, jammer. Moet toch een ervaring zijn. Zijn mensen die regelmatig beren op de weg zien. Hoef je niet jaloers op te zijn !
    Kunnen jullie tenslotte nog iets melden over de gemiddelde temperatuur tijdens de reis ? Death Valley lijkt mij heftig !

Genieten maar !! All the best !!!

• 11 September 2008 - 19:51

De Buurtjes:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Klinkt goed!
    Dan vergeet je toch weer snel al dat schuur werk op de secretaire van de afgelopen weken.
    En om jullie gewoon ff met beide benen op de grond te houden. De vuilnisbak staat weer leeg voor jullie huissie.

Have fun!!!