11 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu 11 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Henk Kleijn - WaarBenJij.nu

11 september

Door: Henny en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henny en Henk

13 September 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

Uitgeslapen tot 8.00 uur en na het enorme overdadige ontbijt fris vrolijk en volgevreten op pad gegaan om nog wat hotels van binnen te bekijken. Begonnen bij Mandela Bay, waar binnen een enorm tropisch regenwoud was aangelegd met enorme palmbomen en watervallen. Toen naar Luxor, dat is een hotel in de vorm van een piramide. Buiten staat o.a. een enorme sfinx, tussen zijn poten door moet je naar binnen. Eenmaal binnen is de graftombe van Toetanchamon nagebouwd. Stiekum met de lift naar boven, deze gaat in 39 graden omhoog, daarvan naar beneden gekeken op de graftombe, onvoorstelbaar zo mooi. Bovenop de piramide is 's avonds een lichtstraal zo fel, dat hij op 400 km. in Los Angeles nog te zien is. Overgestoken naar Exalibur, was meer een middeleeuws kinderparadijs, niet zo interessant voor ons. Wel mooi. Daarna de neon reklame van een 33 meter hoge Coca Colafles bekeken.
In Planet Hollywood gezocht naar de kapel waar Elvis getrouwd is, zijn verdwaald, maar hebben daardoor wel een optreden van Big Elvis bijgewoond. Grappig, mensen uit het publiek gehaald, Henk stond te filmen, werd door de security weggestuurd. Toen naar Paris Las Vegas. Van buiten de Eiffeltoren bewonderd en van binnen over de Champs Elyssee gelopen richting Arc de Triomphe. Je gelooft je ogen gewoon niet. In Imperial Palace zijn Henri en Miranda naar een oldtimers show geweest met auto's van $ 40.000,00 tot $ 400.000,00. Henk en Henny hebben aan de bar gehangen en optredens van verkleedde croupiers gezien als Bette Midler, Elvis weer, Blues Brothers en Tina Turner. Tot nu toe nog steeds niet gegokt, maar buiten gekomen, mochten we gratis een keer gokken. Allebei $ 100,00 gewonnen, die we binnen in no time weer kwijt waren. We waren nu van plan om naar het hotel te gaan om te rusten, maar daar kwam niets van terecht. We belandden bij Venetian hotel. Het meest luxe hotel ter wereld waar ze met namaak kanalen Venetie hebben nagebouwd. We konden het niet nalaten een gondeltocht te maken. Hier hebben we ons laten toezingen door de gondolier. Eenmaal uitgestapt kwamen we op het San Marco plein terecht, waar we een operette show meemaakten. We zijn geen van vieren liefhebbers, maar genoten er wel van, zo mooi was het. Inmiddels was het bijna 19.00 uur, we wilden een hapje eten, want we hadden de lunch overgeslagen. Toen begon net bij Treasure Island de piratenshow. Hier werd een echt piratenschip met veel kanonschoten en vuurwerk tot zinken gebracht. Dit had veel bekijks. Even bij de Indonees gegeten en met de taxi naar Fremontstreet. Bij het uitstappen van de taxi begon net de lichtshow in de "glittergeul". Dit is een overdekte straat, waarvan de overkapping een filmdoek is. De straat is ongeveer 500 meter lang. Erg indrukwekkend.
Daarna was midden op straat ook een voorstelling. In een grote ronde stalen kooi reden eerst 1, toen 2 en vervolgens 3 motoren met grote snelheid doorheen. Onvoorstelbaar dat ze elkaar niet raakten.
We besloten de avond af te sluiten met het innen van een cheque van een paar 100.000 dollar. Dus eerst maar even gegokt.
Helaas, voor diegene die ons geld al een paar keer hebben uitgegeven, zwaar gegokt, zwaar verloren. Dus we zouden het prettig vinden als jullie alvast een rooster maaken voor de eerst komende 3 weken om ons een vorkje mee te laten prikken. De 23ste wordt ons salaris weer gestort.
Al met al, klokje rond, van hotel naar hotel. Een enerverende maar zeer vermoeiende kennismaking met Las Vegas.

• 16 September 2008 - 07:47

Remco&Johan:

Wat klinkt dat gaat van die hotels! :)
    Volgens mij is dat nou echt typisch amerika!
    ik geloof dat jullie mij erg nieuwsgierig maken! :)

xxx ons